Orquestra 2

Orquestra Millennium d’Oxford
L’Orquestra Millennium d’Oxford va ser fundada el 1999 per Benjamin Wolf. Va créixer sota la direcció de Nick Mumby i Charlie Wilson fins a esdevenir una orquestra filharmònica completa amb un repertori simfònic, amb un enfocament centrat en les grans obres romàntiques i clàssiques tardanes, així com en una varietat de peces de nova composició. A inicis de 2010 David O’Neill va prendre el relleu com a director musical. OMO Logo_red
L’orquestra està formada per estudiants i personal de la Universitat d’Oxford, així com per membres de la comunitat d’Oxford. Durant l’any representa com a mínim tres concerts a Oxford, habitualment al Teatre Sheldonian, i també participa en una varietat d’altres esdeveniments, com ara els Balls d’Oxford. Finalment, potser el més destacable sigui la gira Europea anual que realitza cada estiu.
OMO ha estat de gira per Europa des de 2002, més recentment viatjant a Praga en 2014 on van celebrar tres concerts molt populars, i a Berlín en 2015. Moments destacables de les gires d’anys previs inclouen dues aparicions a la televisió eslovena, un concert en un celler i un altre a benefici de l’Hospital Comte Ferreira, tots dos a Porto. En part gràcies a aquestes gires, OMO s’enorgulleix de fomentar un ambient agradable entre els seus integrants.

En Yuan Khong – Solista de violí
En Yuan Khong està en el seu any final al Jesus College d’Oxford, on compagina els seus estudis d’alemany amb els de violí sota la tutela de Feliç Andrievsky. Va començar a tocar el violí amb Katherine Loynes, i també ha estudiat amb Lutsia Ibragimova, Lorraine McAsland, Stephen Picard i Thomas Brandis, a més de passar el seu any sabàtic a la Musikhochschule de Lübeck. Ha participat en classes magistrals internacionals a Stratford-upon-Avon, Liechtenstein, Rostock, Hamburg i Weimar sota el programa de beques del Servei Acadèmic d’Intercanvi Alemany i de la beca MBF Geoffrey Shaw. Va ser guardonada amb un LRSM amb Distinció a l’any 2011, i va ser finalista de la secció de corda a la Royal Overseas League Competition a Londres l’any 2012. També ha guanyat nombrosos premis en el Real Col·legi Juvenil de Música, i va ser becària de la Reial Acadèmia Juvenil de Música.
En Yuan ha tocat concerts amb l’Orquestra Sound Collective a Londres i amb la Filármonica Jenaer a Weimar. També ha tocat com a solista amb l’Orquestra Millennium d’Oxford a Praga, Dresden i Berlín, i amb l’Oxford Philomúsica al Teatre Sheldonian. Ha donat recitals de música de cambra a St Martin-in-the-Fields i altres sales a Londres ia Berlín, i va interpretar un recital com a solista a la Sala de Concerts Victòria de Singapur. En Yuan va tocar amb l’Orquestra Juvenil de la Unió Europea sota la direcció de Vladimir Ashkernazy el 2013. A Oxford, va liderar l’Orquestra Opera Studio d’Oxford, va tocar al Festival d’Art Turl Street, i escriu sobre diferents temes per al diari estudiantil Cherwell .

David O’Neill – Director
David està en el seu setè any com a director de l’Orquestra Millennium d’Oxford, en la qual prèviament va ser oboè principal, segon oboè, tercer oboè, i ocasionalment percussionista. Va començar a estudiar Ciències de l’Enginyeria en l’University College d’Oxford en 2004, on va ser Becari Coral, i des de llavors ha dirigit 8 agrupacions diferents, aconseguint dues vegades la direcció de l’Orquestra de Vent Universitària així com de la Philharmonia de la Universitat.
En 2013 va dirigir a Midori en el Concert per a Violí de Brahms en l’Orquestra de la Universitat d’Oxford com a part del programa Oxford Humanitas, i també va dirigir al professor visitant del programa, el tenor Ian Bostridge, per a les Cançons Orquestrals de Mahler l’any següent . Més recentment, David s’ha dirigit a l’Orquestra Millennium d’Oxford en dos concerts costat de la banda folklòrica indie “Stornoway”, l’única banda no clàssica que ha tocat al Teatre Sheldonian fins a la data.
Després d’aconseguir un Doctorat en Enginyeria Biomèdica, David es va incorporar al departament de Fisiologia i ara està treballant en el monitoratge de l’intercanvi gasós respiratori.

Orquestra 1