Aquest dilluns, 25 de febrer, a la seu de Càritas Torredembarra va tenir lloc una xerrada dirigida a persones de la tercera edat amb l’objectiu de treballar en la prevenció d’estafes i de robatoris a la gent gran. La cita ha estat organitzada per la Unitat de Proximitat i Mediació de la
Policia Local de la Torre, juntament amb l’Oficina de Relacions amb la Comunitat dels Mossos d’Esquadra (ORC), i ha buscat conscienciar les persones de la tercera edat sobre actituds i mesures que els ajudin a prevenir situacions de risc de ser víctimes d’estafes o de robatoris.

La prevenció de fets delictius amb la gent gran com a víctima, l’objectiu de la xerrada
Per tal de potenciar, encara més, el treball preventiu que realitza la policia entre diversos col·lectius i amb l’objectiu d’evitar que siguin víctimes de fets delictius —furts, robatoris violents o estafes— la prevenció basada en la informació és, sens dubte, un dels objectius bàsics per tal de garantir una major seguretat a casa, al carrer, a l’entitat bancària i en el moment de realitzar les compres.
Què és la Unitat de Mediació de la Policia Local de Torredembarra?
La xerrada en qüestió ha estat organitzada, certament, per l’Oficina de Relacions amb la Comunitat dels Mossos d’Esquadra, però alhora també per la Unitat de Proximitat i Mediació de la Policia Local torrenca. Es tracta, doncs, d’una secció de la policia torrenca que es dedica, amb el caporal Josep Maria Cunillera al capdavant, a la resolució pactada de conflictes i a les tasques preventives de proximitat.
La unitat de mediació policial torrenca va resoldre l’any passat, el 2018, el 64% dels casos amb què es va trobar. «Els tràmits molts cops són lents, perquè som un municipi turístic i molta gent hi té segona residència, cosa que ens obliga a fer les reunions en cap de setmana», explicava el caporal Cunillera, a finals de l’any passat, durant la celebració d’unes jornades de mediació que es van fer a la vila.
Font: Tarragona Digital (https://tarragonadigital.com/baix-gaia/xerrada-policial-robatoris-estafes-gent-gran-torredembarra)