Inauguració Curs Endesa

• El projecte de formació es centra enguany en un nou Taller d’Electricitat dirigit a joves desocupats d’entre 18 i 30 anys en situació de vulnerabilitat
  • Aquest programa culmina amb un Certificat de professionalitat

La Fundació Endesa i Càritas Diocesana de Tarragona van inaugurar un nou Taller d’Electricitat dirigit a joves desocupats d’entre 18 i 30 anys que es troben en situació de vulnerabilitat. Aquest és el tercer any que es realitza un curs d’aquestes característiques finançat per la Fundació Endesa a Tarragona, l’únic projecte d’aquest tipus que es realitza a Catalunya i que s’emmarca en un conveni de col·laboració amb Càritas. Gràcies a aquesta iniciativa, més del 35% dels participants del programa de formació troben feina.

L’acte d’inici del curs es va celebrar a la sala d’actes de l’Institut Comte de Rius de Tarragona i va comptar amb l’assistència de la directora general d’Endesa a Catalunya, Isabel Buesa; el director de Càritas Diocesana de Tarragona, Francesc Roig; el director de l’Institut Comte de Rius, Narcís Almena, i la directora de projectes de la Fundació Endesa, Gloria Juste.

alumnes-del-segon-curs

En el marc de la inauguració es va entregar els diplomes als alumnes de la II edició del “Curs d’operacions auxiliars de muntatge d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis”, celebrat l’any passat. Precisament aquest curs va finalitzar amb uns índexs d’inserció laboral superiors als esperats, de manera que un 35% dels participants van aconseguir trobar una feina.

Fins ara, més de 30 persones han rebut una formació de 500 hores per millorar la seva qualificació professional, especialment aquelles en situació d’atur de llarga durada i amb dificultats per reincorporar-se al mercat laboral. La matèria formativa principal d’aquest curs ha estat l’electricitat, però també se’ls ha ajudat a desenvolupar matèries transversals com les habilitats personals, l’orientació laboral, la prevenció de riscos laborals i la informàtica.

Els participants d’aquest programa formatiu han obtingut un certificat de professionalitat de nivell 1 corresponent al codi ELES0208. Aquests certificats serveixen per garantir als empresaris i treballadors un reconeixement professional que serveis de garantia per les empreses a l’hora de contractar una persona, alhora que suposa un prestigi i la possibilitat d’ampliar el currículum pels treballadors.

nous-alumnes-curs-2016

El curs s’ha impartit a l’Institut Comte de Rius de Tarragona, el qual gaudeix d’una àmplia experiència en la realització d’accions formatives ocupacionals.

La Fundació Endesa

La Fundació Endesa, presidida per Borja Prado, desenvolupa una intensa activitat cultural i social des de la seva constitució l’any 1998 com a entitat independent i sense ànim de lucre. La Fundació combina les seves activitats culturals tradicionals, com la il·luminació del patrimoni artístic de l’estat espanyol, amb apostes clarament socials com els programes de formació professional per a persones en risc d’exclusió social.