A partir del mes d’abril els disset alumnes que participen des del mes de novembre en el Curs d’auxiliars de muntatge d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis han de fer vuitanta hores de pràctiques en empreses d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions.

Fins ara els alumnes han rebut cinc-centes hores teoricopràctiques i han visitat les instal·lacions de la Central Nuclear Ascó. En aquest cas la visita incloïa una classe sobre els principis de la energia nuclear i la seva aplicació per la producció d’energia per al mercat comercial, els seus avantatges i inconvenients, el funcionament de les parts i components essencials de la central, els sistemes de seguretat, etc. que van motivar múltiples preguntes per l’alumnat. Càritas aposta per la formació com la millor eina perquè les persones en situació d’atur, de vulnerabilitat i risc d’exclusió laboral puguin incorporar-se al mercat del treball.

El Curs, que organitza Càritas Diocesana de Tarragona, amb la Fundació Endesa i amb l’Institut de Formació professional Comte de Rius de Tarragona, requereix un alt grau de compromís i motivació de l’alumnat; els capacitarà per exercir com Auxiliar de muntatge per instal·lacions electrotècniques i aconseguiran un Certificat de Professionalitat. Per aquest motiu Càritas Diocesana de Tarragona i l’Institut Compte de Rius fan una crida a les empreses que siguin sensibles a les necessitats de la nostra societat a que ofereixin una oportunitat als alumnes del curs acollint-los en les seves empreses.

Les persones interessades poden enviar un correu a sociolaboral@caritasdtarragona.cat