La prioritat segueix sent, estar al costat dels més pobres amb nous projectes que promoguin la persona.

Es va ratificar la terna per a procedir al relleu de la direcció de Càritas Diocesana.

Càritas Diocesana de Tarragona ha celebrat la seva 40a Assemblea Anual al Centre Cultural El Seminari, el passat dissabte 5 de maig.

Mons. Jaume Pujol, arquebisbe, com a President de Càritas Diocesana de Tarragona, inicià l’assemblea encomanant al bon Déu, la tasca que realitzen els més de 1500 voluntaris que actualment col·laboren amb Càritas a la Diòcesi de Tarragona. També adreçant-se a tots els presents va dir que  “Càritas és part essencial de l’Església, perquè una Església que no viu la caritat no existeix. I Càritas és una institució d’amor de l’Església. El Papa Francesc ha dit recentment: Càritas és la carícia de la mare Església, la carícia de l’Església al seu poble, una carícia que sap de tendresa i de misericòrdia.” Al final de les seves paraules va tenir un record d’agraïment per tots els que han col·laborat amb Càritas al llarg de 50 anys i els qui ara  tiren endavant aquesta tasca essencial en  l’església.

El director de Càritas Diocesana, Francesc Roig, també va dirigir unes paraules, tot recordant que serien les seves darreres en una assemblea de Càritas Diocesana, ja que arribava al final del seu mandat després de 8 anys de treballar com a voluntari ajudant a gestionar la vida de Càritas. Ell va dir “Som Càritas quan estem donant el millor de nosaltres mateixos pels més necessitats de la nostra societat. La millor manifestació d’amor és la generositat sense esperar compensacions. ” Finalment va agrair el suport rebut de totes les persones que han format part de l’equip directiu i dels contractats i voluntaris dels Serveis Diocesans.

Després d’aquest parlaments de benvinguda es procedir a la Lectura de l’acta del 2017, a la Presentació de la Memòria Diocesana d’Activitats, de la Memòria Econòmica i dels Objectius per l’any 2018. Tots aquests punts van ser aprovats per l’assemblea.

Finalment tingué lloc la presentació de la  terna, aprovada prèviament pel Consell Diocesà, i ara presentada per a ser ratificada per l’Assemblea, per tal que el Sr. Arquebisbe procedeixi al nomenament del nou director d’entre els tres candidats: Salvador Grané, Joan Carles Guitart i Francesc Xavier Rius. S’espera que en breu es farà públic el nomenament del nou director per part del Sr. Arquebisbe.

Dels temes reiterats en l’Assemblea al llarg del diversos debats, es constat la preocupació de Càritas per seguir donant una resposta vàlida davant les necessitats de tantes persones que encara pateixen la pobresa, l’atur, el desnonament i la discriminació social. Càritas ha d’anar més enllà del proveïment dels aliments i roba, que són necessitats bàsiques, i entrar més a fons en  l’acollida i el suport a les persones grans. En aquest aspecte la generositat dels joves és l’esperança de futur a Càritas.

La presentació de la Memòria d’Activitats de Càritas Diocesana de Tarragona corresponent al 2017 es farà pública en una roda de premsa que es convocarà  el dia 31 de maig a les 10’30 h. als Serveis Diocesans de Càritas.