15 persones en risc d’exclusió es formen en atenció domiciliària i restauració a Altafulla

 

 

Aquest dimarts 1 de març ha començat el curs d’auxiliar polivalent d’atenció domiciliària i restauració organitzat per Càritas Diocesana de Tarragona amb el suport de l’Ajuntament d’Altafulla i la col·laboració del Aquamare Group : Altafulla Mar Hotel. El curs, que s’allargarà fins al 13 de maig, consta de 175 h de formació teòrica i 15 h de pràctiques no laborals.

 La greu crisi causada per la pandèmia de la COVID-19 ha tingut un gran impacte en els serveis residencials per a gent gran i dependents. Gràcies a la prospecció realitzada per Càritas Diocesana de Tarragona a empreses i a diferents entitats del sector s’ha pogut constatar un increment d’ofertes per incorporar professionals a les plantilles dels centres residencials (neteja, cuina i cuidadors) tant per l’increment de les necessitats d’atenció com per la situació provocada per les baixes laborals causades per la pandèmia.

Per aquest motiu, des de Càritas Diocesana de Tarragona, s’aposta per iniciatives formatives com el curs d’auxiliar polivalent d’atenció domiciliària i restauració, per capacitar les persones en un camp que forma part del jaciment d´ocupació del país. El curs consisteix en formar els participants en el conjunt d’actuacions dutes a terme al domicili de les persones en situació de dependència per tal d’atendre les seves necessitats de la vida diària. Poden ser actuacions relacionades amb l’atenció de les necessitats domèstiques o de la llar, com neteja, rentat, cuina… i/o relacionades amb l’atenció personal (higiene personal, canvi de bolquers, medicació…).

El curs, que es desenvolupa a l’Era de l’Esteve, equipament municipal d’Altafulla, tindrà una durada total de 190 hores i contribuirà a que les persones participants estiguin més preparades per aconseguir una feina amb èxit al servei domèstic, en l’àmbit de neteja, manteniment i fins i tot en la restauració que puguin oferir algunes empreses. El punt de partida per al desenvolupament d’aquest procés se centra en la premissa que tota persona té prou capacitats per assolir les metes que es proposi. De fet, l’acompanyament integral que es pretén desenvolupar amb els participants del curs a través de les tutories personalitzades va en aquesta línia de potenciació de les pròpies capacitats.

Un element clau en el procés d’intervenció educativa són les tutories individualitzades, com a eina per fer un acompanyament integral personalitzat a través del qual s’avança conjuntament i s’orienta cada persona al llarg de tot el projecte.

A més, la realització de les pràctiques professionals no laborals, sens dubte, són un altre dels elements enriquidors del projecte, en tant que possibiliten la posada en pràctica dels coneixements adquirits (consolidant-ne així l’adquisició).

Pel que fa a aquest procés d’acompanyament, també cal esmentar que des de Càritas es registren les dades personals i socials al SICCE (Sistema d’Informació Confederal de Càritas Espanyola), així com les diferents trobades i valoracions personalitzades de cadascuna de les persones participants al curs, de tal manera que el procés és molt més integral i adequat.