EIXOS ESTRATÈGICS I MODEL D’ACCIÓ SOCIAL

Fonamentem la nostra acció social en l’acolliment i l’acompanyament a les persones vulnerables i excloses.

Promovem l’apoderament de les persones perquè defensin els drets humans en els tres àmbits del desenvolupament integral: necessitats bàsiques, sentit de la vida i participació social.

Per això, a Càritas, basem la nostra acció a partir dels diversos eixos estratègics i del model d’acció social.

EIXOS ESTRATÈGICS

01 Realitat i acció social

Acompanyar les persones, analitzar la realitat i la complexitat de la pobresa, facilitar l’accés als drets socials a les persones més vulnerables i promoure la formació dels participants perquè es puguin incorporar al món laboral i no sigui dependents.

02 Captació, renovació i motivació del voluntariat

Captar i renovar les persones voluntàries, així com motivar-les.

03 Organització, Administració i Comunicació

Concentrar, si cal, serveis dins l’àmbit parroquial, interparroquial, arxiprestal i diocesà, organitzar el treball entre voluntaris i professionals contractats, gestionar amb criteris professionals els àmbits econòmic i administratiu de l’entitat, disposar de recursos econòmics que garanteixin la sostenibilitat econòmica, establir processos, incorporar la digitalització i el teletreball i ser actiu en la comunicació i ser presents en les xarxes socials per a la sensibilització i la denúncia social.

MODEL D’ACCIÓ SOCIAL

01 Treballar des de les capacitats i les potencialitats, acompanyant processos

Treballar des de les capacitats i les potencialitats, acompanyant processos
El nostre model d’acció opta per un mètode centrat en l’acompanyament als processos de creixement de les persones i de les comunitats, la qual cosa centra l’atenció en els «camins» més que en les «fites».

02 Realitzar accions significatives
Les nostres accions han de sorgir de motivacions clares i estar impregnades de valors alternatius que permetin traslluir el seu significat: la construcció d’una societat inspirada en els valors evangèlics. Totes elles han de ser «significatives», no es poden esgotar en si mateixes, sinó que van més enllà de les seves pretensions instrumentals deixant traslluir processos de personalització, humanització i alliberament.

03 Ser via de l'acció de la comunitat eclesial.
Quan Càritas actua no és ella qui ho fa, sinó l’Església en el seu conjunt. El nostre model opta perquè la nostra acció sigui llera per al desenvolupament del compromís de tota l’Església amb els pobres.
04 Acció integral.
El nostre model d’acció opta per una acció integral, conscient que quan actua sobre una part està afectant tant al conjunt de la persona com de les comunitats, de les societats i de les seves estructures. Així, l’acció social de Càritas opta per la transformació de manera integral abastant totes les dimensions, acompanyant persones, animant comunitats i fent anunci i denúncia profètica.