CÀRITAS DIOCESANA DE TARRAGONA, LA FUNDACIÓN ENDESA I INDITEX APOSTEN PER LA INSERCIÓ LABORAL AMB EL CURSOS BÀSICS D’ATENCIÓ DOMICILIÀRIA

• Avui s’ha realitzat l’acte lliurament de diplomes dels cursos realitzats enguany
  • Fins ara, el 74 % dels alumnes ja ha trobat feina, la majoria en l’àmbit en el que s’han format i a jornada completa
  • Un total de 31 persones, en situació d’atur i vulnerabilitat han pogut millorar la seva qualificació professional

Tarragona, 20 de juliol de 2021 – Càritas Diocesana de Tarragona ha clausurat els cursos bàsics d’atenció domiciliària que ha organitzat enguany conjuntament amb Fundación Endesa i Inditex. Hi han participat 31 persones en situació d’atur i de vulnerabilitat, d’entre els quals 19 ja han trobat feina  en l’àmbit en el que s’han format i 4 en un altre sector. L’objectiu és continuar augmentant el nivell d’ocupabilitat d’aquestes persones.

En l’última memòria publicada per Càritas es destaca que un 69% de la població atesa es troba en situació d’atur. Des de l’anàlisi d’aquesta realitat s’han creat nous projectes i eines per donar resposta material i emocional a les necessitats plantejades, fent una aposta pels projectes sociolaborals i formatius.

Un bon exemple és aquest curs, un realitzat de la mà de la Fundación Endesa i l’altre amb Inditex. Enguany, com a novetat, cal destacar que ha estat Càritas Diocesana de Tarragona qui ha gestionat i realitzat els cursos i ho ha fet a la parròquia del barri de Torreforta. El curs bàsic d’atenció domiciliària ha ofert 182 hores lectives i ha inclòs matèries com la neteja domèstica, higiene i organització de la llar, alimentació, dietètica i cuina, habilitats personals i socials, atenció a persones dependents i també orientació laboral, prevenció de riscos i igualtat. La formació inclou 15 hores de pràctiques no remunerades. Les empreses Citynet, Arc i serveis i Fundació Bonanit són les que han acollit persones en pràctiques.

Malgrat la pandèmia de la COVID-19, s’han mantingut les pràctiques no laborals en empreses del sector, que ha capacitat els participants per treballar en diversos àmbits laborals. Un dels resultats a destacar del curs és la millora de l’autoestima i de les capacitats i habilitats de l’alumnat de cara a la recerca activa d’ocupació i d’empoderament personal.

El perfil dels alumnes del curs és el de persones aturades de llarga durada d’entre 22 i 51 anys, amb un nivell bàsic de formació (o amb formació no reconeguda), coneixement de la llengua i residents al Camp de Tarragona. L’aprofitament dels cursos suposa el reconeixement dels coneixements adquirits, l’obtenció d’un certificat d’assistència, la derivació als itineraris oficials de recerca sociolaboral i l’acompanyament en la cerca de feina mitjançant el suport directe de Càritas i de la Fundación Endesa.

Sobre Càritas: més oportunitats laborals per a tots

Des de Càritas es valora molt positivament la xifra d’ocupació dels participants en aquests dos cursos, ja que un 74 % ha trobat feina, un 61%  en l’àmbit que s’ha format. Tot i així, es destaca que no s’ha de perdre de vista la perspectiva de la precarietat, cosa que l’entitat fa visible amb el lema “El teu Compromís Millora el Món”. És per això que des de Càritas es treballa des de la responsabilitat en benefici de les persones més vulnerables i per aconseguir aquesta transformació.

Testimonis que donen valor

“Agradeceros por tenerme en cuenta para el curso. Fue una oportunidad maravillosa no solo para capacitarme, si no para conocer persones maravillosas, tanto compañeras como profesores. Mil gracias!” ens transmet B.C.

“Gracias al curso y la formación he encontrado trabajo de jornada completa, pensé que sería imposible. Estoy muy agradecida” ens diu F.R.