T’Ajudem

Gent Gran

El programa consta de diversos projectes, però tots acompanyen els nostres grans en les necessitats que tenen: companyia, comunicació o estant al seu costat per detectar i subvenir altres necessitats com sortir del domicili, anar al metge o fer gestions diverses.

Existeixen diversos recursos a la diòcesi:

Ara al teu costat

El projecte d’acompanyament Ara al teu costat es realitza mitjançant voluntaris que atenen a les persones de 65 anys i més que viuen soles. El perfil d’aquestes persones a les quals se’ls efectua l’acompanyament és el de persones que presenten sentiments de solitud i tristesa, amb una salut precària i manca d’autonomia per sortir soles al carrer, i a vegades, tot això incrementat amb problemes econòmics. El projecte es desenvolupa a les parròquies de la ciutat de Tarragona i a Vilaseca

Ara digui

Es fa un seguiment periòdic mitjançant trucades telefòniques que realitza un voluntari a les persones grans que de moment no volen un voluntari a domicili però sí presenten algun factor de risc. La finalitat és acompanyar i detectar si hi ha situacions de risc..

Acompanyament i visites a residències

A petició dels serveis socials del Consell Comarcal del Priorat, Càritas va formar un grup de voluntaris/es per dur a terme la tasca d’acompanyament a la gent gran o fer companyia a l’avi perquè el cuidador pogués gaudir d’una estona de descans. També es visiten els avis de la residència Les Vinyes. Les visites a residències d’avis es van iniciar fa tretze anys a Urgell-Garrigues. Són mensuals excepte a Maldà que són bimensuals. Es reuneixen per jugar al dòmino o bé a les cartes. Les residències que actualment reben les visites són: Maldà (Maldà), Mare Marcelina (Verdú), Sant Pere Claver (Verdú), Sant Bartomeu i Bellpuig (Bellpuig d’Urgell). El projecte també està implantat a Tarragona i Reus.

Racó dels records

Té com a objectiu realitzar activitats lúdiques per a un petit grup d’avis que volen escoltar xerrades i participar de jornades lúdic-festives. Es porta a terme a Tarragona i Reus.