Treballar a Càritas significa entrar a formar part d’un equip de professionals i persones voluntàries compromeses en la transformació de l’exclusió social.
Les i els professionals de Càritas fan una aposta diària per treballar pels altres.
Cerquem un/a professional amb:
- Capacitat de treball en equip
- Flexibilitat
- Capacitat d’anàlisi, planificació i organització
- Compromís i responsabilitat
- Capacitat de negociació i mediació
- Autonomia i iniciativa
- Disposició a l’aprenentatge
- Capacitat de comunicació
- Empatia
- Resiliència
- Discreció i prudència
- Respecte cap a la dignitat i pluralitat de les persones
Quines són les funcions i tasques del lloc de treball?
- Acollida, atenció i acompanyament a persones immigrades en situació de vulnerabilitat.
- Assessorament individualitzat en matèria d’estrangeria i presentació de sol·licituds davant de l’Oficina d’estrangeria/Generalitat/ UGE/ Ministeri de Justícia… fent totes aquelles tasques en general pròpies dels tràmits administratius, com també recursos de reposició, entre altres.
- Assessorament i acompanyament en els processos administratius i tràmits necessaris per a revertir situacions de vulneracions de drets a persones immigrades en situació administrativa irregular.
- Detectar i analitzar situacions de vulneracions als drets de la població estrangera atesa a Càritas, per tal d’elaborar estratègies de sensibilització, denuncia i incidència.
- Impartir formacions al personal tècnic i voluntariat de Càritas, entre altres, sobre la normativa d’estrangeria, canvis en la mateixa, així com altres temes d’interès necessaris per a l’acompanyament en drets a les persones immigrades.
- Impartir xerrades informatives a la població immigrada sobre temes d’estrangeria i drets humans.
- Resoldre les consultes dels diferents agents de l’entitat i agents externs (amb els que treballem en xarxa) en matèria d’estrangeria, asil i drets humans.
- Desenvolupar treball en xarxa amb administracions i entitats socials seguint els criteris de l’entitat.
- Acompanyar/dinamitzar processos comunitaris a les Càritas parroquials sobre el fet migratori.
- Participació i implicació en tots els espais de treball en equip, aportant tots aquells aspectes específics de la pròpia disciplina professional.
- Altres funcions i tasques de caràcter similar que puguin ser atribuïdes en el desenvolupament del servei per a persones immigrades de Càritas.
Dependència:
- Àrea d’Acció Social (Inclusió Social)
Quins és el perfil professional específic?
- Titulació Universitària en Dret
- Col·legiat/da.
- Especialització en estrangeria i dret d’asil.
- Especialització o coneixement en drets humans.
- Idiomes: Català i Castellà parlat i escrit correctament, nivell C1
- Carnet de conduir i vehicle propi
- Bon domini de competències digitals
Es valorarà positivament:
- Experiència prèvia amb persones en situació de vulnerabilitat i/o en risc d’exclusió, preferentment persones migrades/refugiades.
- Experiència en treballs similars en altres Càritas, entitats socials o administracions públiques d’àmbit social.
- Domini d’altres idiomes: anglès, francès o àrab.
- Altres formacions: Màsters, postgraus, cursos en igualtat de gènere; antiracisme i no discriminació.
- Coneixement sobre el món del voluntariat, de les Càritas parroquials, etc.
- Treball o col·laboració amb entitats sense ànim de lucre.
- Coneixement en tramitar subvencions
Oferim:
- Contractació laboral indefinida
- Marc salarial: Conveni col·lectiu de Catalunya d’Acció Social 2018 amb les taules salarials actualitzades, segons categoria de personal tècnic superior: 24500 euros bruts anuals
- Jornada de treball: 38,5 hores setmanals amb flexibilitat horària segons necessitats del servei
- Lloc de treball: ciutat de Tarragona amb sortides professionals dins l’àmbit de l’arxidiòcesi de Tarragona.
- Data d’ incorporació: febrer 2025
- Les persones interessades poden enviar el CV a: gegonzalez@caritasdtarragona.cat
- Data límit: 10-01-2025