Aquest Nadal tenim una nova oportunitat per no deixar-nos encegar per les llums de l’aparença i de la superficialitat, de veure més enllà de les nostres pròpies necessitats per poder ser portadors de petits miracles.   Per Nadal, mostrem la nostra capacitat de brillar amb generositat a través d’una mirada, un somriure. Es tracta de gestos senzills i solidaris amb els quals expressem que altres persones, altres realitats, ens importen de debò.

És hora d’enfocar la mirada, de posar-nos les ulleres adequades per corregir la nostra forma de mirar i de situar-nos davant del que està passant al nostre voltant. L’Advent és un temps molt especial que ens pot ajudar a enfocar-nos en allò que de veritat volem viure i veure. En aquest temps d’Advent i Nadal tenim l’oportunitat de tornar a néixer amb Jesús i tractar de ser les persones que estem cridades a ser, persones que, tot i ser fràgils i vulnerables, som capaces de fer coses grans per millorar la vida de les persones que tenim al nostre voltant. Per poder fer petits miracles, no hem de deixar que se’ns ennuvoli la mirada amb la por, la mandra o la indiferència. Tal com diu el Papa Francesc: “hem de deixar de viure en una societat que busqui construir-se d’esquena al dolor dels altres”.

Un Nadal d’oportunitat i esperançaDes de la Gran Recessió del 2008 sembla que no aixequem cap veient com passem d’una crisi a una altra. En aquest temps en què la guerra a Ucraïna i a Terra Santa ens alerten de la necessitat urgent de construir camins de pau i d’entesa, transitem en un context social  i en una crisi que ofega a milers de persones en la pobresa i en la manca de oportunitats per sortir-ne. Una de cada 3 llars de casa nostra té dificultats per fer front als subministraments, al menjar o al lloguer. No ho podem permetre.

Aquest Nadal tenim justament l’oportunitat d’estar al costat de les persones que més ho necessiten. Famílies extenses amb menors d’edat a càrrec, persones amb llocs de treball precaris o sense contractes o persones en situacions d’amuntegament o infrahabitatge. Totes elles necessiten petits miracles. Tenim doncs molt a veure amb les oportunitats que poden tenir altres persones. El que tu facis o deixis de fer pot donar vida, alleujar la solitud, guarir l’ànima, fer que altres persones sentin que la vida brolla de nou.

Nadal és temps d’esperança. Esperança com la que senten el petit David i els seus pares, que amb l’ajuda de persones com tu, han presenciat un petit miracle. En David té sis anys i va preparar amb molta il·lusió la decoració del pessebre i de l’arbre de Nadal. Només li quedava encendre’n els llums perquè l’esperit del Nadal il·luminés casa seva. El que no sabia és que aquest any no podria fer-ho: a la seva família li havien tallat el subministrament per impagament. Un mes abans de Nadal, i gràcies a un àngel que podries ser tu, s’esdevé un petit miracle: el menjador de casa seva brilla finalment amb llums de tots colors.

Petits miracles que podem fer: amb 59 € assumiràs una mensualitat de la factura de la llum d’una família i faràs que un infant no es quedi sense il·luminar l’arbre i el pessebre. Amb 175 € faràs possible que una família sense recursos tingui un plat a taula durant el proper mes, inclòs el dinar de Nadal, el dia més especial de l’any. Amb 315 € oferiràs un sostre a una mare sola perquè pugui celebrar dignament aquestes festes amb els seus fills.