• Avui s’ha realitzat l’acte lliurament de diplomes del Curs bàsic d’atenció domiciliària realitzat enguany al Vendrell.
  • Un total de 16 persones, en situació d’atur i vulnerabilitat han pogut millorar la seva qualificació professional.
  • Fins ara, el 56 % dels alumnes ja ha trobat feina, més de la meitat a jornada completa.

Tarragona, 15 de juliol de 2021 – Avui Càritas Diocesana de Tarragona i la Fundación Endesa han celebrat la clausura del Curs bàsic d’atenció domiciliària que enguany s’ha impartit al Vendrell, amb la voluntat d’apropar la formació als diferents territoris, atès que fins ara s’havia realitzat a la ciutat de Tarragona. Hi han participat 16 persones en situació d’atur i de vulnerabilitat, d’entre els quals 9 ja han trobat feina.

A l’acte s’hi han fet presents, el rector de la parròquia del Vendrell, Mn. Norbert Miracle, el director general de Fundación Endesa, Javier Blanco, el director de Càritas Diocesana de Tarragona, Salvador Grané, el responsable de projectes a la Fundación Endesa, Antonio Mera, i la tècnica d’economia solidària de Cáritas Española, Beatriz Iraeta.

El curs bàsic d’atenció domiciliària ha constat de 185 hores lectives i ha inclòs matèries com la neteja domèstica, higiene i organització de la llar, alimentació, dietètica i cuina, tractament de la roba de la llar, habilitats personals i socials, atenció a persones dependents i també habilitats transversals, com són, informàtica, orientació laboral, prevenció de riscos i igualtat. A més, la formació es complementa amb 15 hores de pràctiques no laborals a l’empresa Acasa, Serveis d’atenció a domicili.

El perfil dels alumnes del curs és el de dones (87,5%), aturades de llarga durada (75%), amb un nivell bàsic de formació (o amb formació no reconeguda), coneixement bàsic de la llengua i residents al Baix Penedès. L’aprofitament dels cursos suposa el reconeixement dels coneixements adquirits, l’obtenció d’un certificat d’assistència, la derivació als itineraris oficials de recerca sociolaboral i l’acompanyament en la cerca de feina mitjançant el suport directe de Càritas.

Aquestes formacions es van començar a realitzar l’any 2015 a Tarragona fruit de l’acord entre la Fundación Endesa i Càritas per a millorar les possibilitats d’ocupació de persones en situació de vulnerabilitat i exclusió social, i facilitat a aquest col·lectiu l’accés al món laboral i la seva integració social, mitjançant la formació i el desenvolupament de les seves competències professionals i personals.

Des de llavors, més de 1000 persones han passat per aquestes formacions, a tot l’estat. Només a Tarragona, 120 persones s’han format fins al moment, dels quals un 40% ha aconseguit trobar un lloc de feina just un cop acabada la formació.

A dia d’avui, aquest programa formatiu s’està impartint també a totes les comunitats autònomes en les que Endesa du a terme gran part de les seves operacions, concretament a Andalusia, l’Aragó, les Canàries, les Balears, Castella i Lleó i Galícia.

Testimonis que donen valor

“Gràcies per aquest meravellós regal, aquesta formació m’ha inspirat a donar el millor de mi i a créixer”. ens transmet N.M.

“Ha estat un aprenentatge, tant de bo hagués estat més llarg. Milions de gràcies.” ens transmet L.G.

“Gràcies per uns professors excel·lents i uns companys meravellosos. M’emporto coneixements en l’àmbit laboral que abans no tenia.” ens transmet M.M.

Sobre Càritas: més oportunitats laborals per a tots

En l’última memòria publicada per Càritas es destaca que un 84% de les persones actives ateses es troben en situació d’atur, i que un 56% de les persones ateses provenen de països no comunitaris. Des de l’anàlisi d’aquesta realitat, Càritas aposta per la formació com a eina per a la inserció, amb l’objectiu de continuar augmentant el nivell d’ocupabilitat de les persones ateses.

Des de Càritas es valora molt positivament la xifra d’ocupació dels participants en aquest curs, atès que el 87,5% de les persones que han trobat feina (50%) ho han fet en l’àmbit en que s’ha format.

Sobre la Fundación Endesa

La Fundación Endesa, presidida per Juan Sánchez-Calero, té com a objectiu principal contribuir al foment del talent, el desenvolupament social a través de projectes educatius, de formació per a l’ocupació, biodiversitat, culturals i de voluntariat.

Els projectes de la Fundación Endesa promouen la posada en valor i conservació del nostre passat a través del patrimoni històric comú i impulsen el present i el futur de la nostra societat a través de la innovació i l’estreta col·laboració amb entitats del tercer sector. Amb més de 20 anys d’experiència, la Fundación Endesa ajuda a il·luminar el talents dels col·lectius més vulnerables i la sensibilitat cap a les seves demandes per tal d’avançar cap a una societat amb més oportunitats per a tots.