Salut

Donem resposta a les necessitats de suport a la millora de la salut, de persones que es troben en situacions de vulnerabilitat social i econòmica, i que presenten dificultats especials a l’accés a serveis especialitzats.

Acollim i acompanyem les persones i els seus familiars per tal que no hagin de recórrer el camí sols.

Oferim espais de suport psicològic individualitzat, així com les derivem als serveis terapèutics especialitzats que conveniem per a la millora en:

• El tractament de les Addiccions
  • Salut ocular
  • Salut auditiva

Persones ateses

Punts de servei

Projectes

ATENCIÓ PSICOLÒGICA

El projecte que s’ofereix consisteix en sessions de psicoteràpia dinàmica breu intensiva, una tècnica en la qual es contempla l’ésser humà des d’un vessant global i profunda. L’objectiu d’aquesta tècnica és ajudar  la persona a prendre consciència dels seus veritables sentiments, a afrontar i rectificar el comportament emocionalment inadequat, que és la causa dels seus problemes actuals.

CENTRE CATALÀ DE SOLIDARITAT – CECAS

Es generen espais per atendre, acompanyar i tractar educativa i terapèuticament persones amb problemes d’addicció, amb especial sensibilitat per aquelles persones que es troben en situacions de marginalitat o pocs recursos i que no se’n sortirien fàcilment, amb la màxima qualitat de mitjans humans, tècnics i econòmics, per ajudar-los a millorar la seva qualitat de vida, autonomia i benestar, tenint en compte la seva realitat, potencialitats i capacitats.  S’atén tant a la persona com a la seva família.

El CECAS és una Fundació privada sense ànim de lucre que disposa de punts d’informació a les Càritas de tot Catalunya. A Tarragona hi tenim situada la comunitat terapèutica de dones.

CAMPANYA DE SALUT OCULAR

La Fundació IMO (Institut de Microcirurgia Ocular) de Barcelona ofereix atenció oftalmològica persones i infants de famílies que es troben en risc de vulnerabilitat social, derivats per Càritas Diocesana de Tarragona arran d’un conveni amb Càritas Catalunya.

També es fan campanyes de prevenció ocular amb infants als barris de Bonavista i de Campclar de Tarragona, en les seves escoles, encara que durant la pandèmia aquest servei s’ha hagut de suspendre.

SERVEI DE SALUT AUDITIVA

Amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones amb dificultats auditives, amb especial atenció als col·lectius en situació de vulnerabilitat o amb dificultats d’integració a causa d’aquests problemes, Càritas Diocesana de Tarragona té subscrit un conveni amb la fundació Amplifon Ibérica, a través del seu projecte Obra Social Amplifon.

Els serveis que ofereix Amplifon són: Estudi auditiu gratuït, prova de la solució auditiva sense compromís durant 30 dies, descomptes del producte, en les ajudes tècniques i reparacions, seguiment auditiu, entre altres.

Les persones són derivades pels treballadors i treballadores socials prèvia valoració social i econòmica.

Testimonis

"Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit mus, a egestas mollis nulla venenatis quis"