Tarragona, 8 d’agost de 2022. La llei d’estrangeria en 13 punts. El passat 27 de juliol de 2022 es va publicar al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) la Reforma del Reglament d’Estrangeria (RD 629/2022, de 26 de juliol que reforma el RD 557/2011 de 20 d’abril). Aquesta reforma afecta diferents articles vinculats tant a l’accés a la regularització com a evitar la irregularitat sobrevinguda, és a dir, que persones que tenen una autorització per residir a Espanya puguin perdre’n l’autorització.

A quins àmbits afecta aquesta reforma?

• Autorització d’estada per estudis (accés a feina i possibilitat d’accedir a una residència i feina).
  • Reagrupació familiar.
  • La renovació dautoritzacions de residència i treball, i la durada de les autoritzacions una vegada renovades.
  • Flexibilització de lautorització de residència i treball per compte propi.
  • L’accés a la regularització excepcional:
    • Arrelament social amb contracte.
    • Arrelament laboral.
    • Arrelament familiar.
    • Nou Arrelament per a la formació.
    • Col·laboració amb les Autoritats.
  • Nova regulació de la figura de contractació de persones estrangeres des del país d’origen, que pretén adequar el catàleg d’ocupació de cobertura difícil a les necessitats del mercat laboral.
  • Nova regulació de la gestió col·lectiva de contractacions en origen.

Tot i que a partir del dia 16 d’agost entra en vigència la reforma del reglament aconsellem esperar que el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions dicti les instruccions corresponents, concretant els requisits que cal presentar, principalment en aquelles figures que són noves. En aquest mateix document anirem actualitzant la informació nova que aparegui.

Les noves instruccions es publicaran a https://estrangers.inclusion.gob.es/ca/informacioninteres/informacionProcedimientos/index.html

Vols saber quins són els 13 punts de la nova llei d’estrangeria? Clica! aquí