La Fundació Bonanit passarà a integrar-se a Càritas Diocesana de Tarragona, per afrontar els nous reptes socials i legislatius.
Serà una nova etapa que permetrà reforçar l’acció social envers les persones sense sostre. Càritas Diocesana juntament amb la Fundació Hospital de Sant Pau i Santa Tecla són socis fundadors de Bonanit des dels seus inicis.
La incorporació queda recollida en la modificació dels Estatuts de la Fundació, aprovats pel seu Patronat i pel Consell de Càritas diocesana de Tarragona , on s’explicita la voluntat de vincular l’acció, la governança i els objectius de la Fundació Bonanit amb la missió social compartida amb Càritas.
Creada l’any 2006, la Fundació Bonanit, ha desenvolupat durant vint anys una tasca continuada, compromesa amb la justícia social i discreta a Tarragona de donar llit a qui dormia al carrer, adaptant-se a les noves realitats socials i treballant per pal·liar la pobresa de les persones més vulnerables. Davant els nous canvis socials i legislatius, especialment la futura Llei del Sensellarisme que tramita el Parlament de Catalunya, la Fundació va iniciar un procés de reflexió i confluència per garantir la seva sostenibilitat i capacitat d’actuació a mig i llarg termini.
En aquest context, els nous Estatuts reforcen la missió de la Fundació en la promoció i defensa de la dignitat i els drets de ciutadania de les persones en situació de pobresa i exclusió social.
El Patronat ha nomenat President d’Honor al Sr. Antoni Coll, primer president de la Fundació que va tenir la iniciativa de crear la Fundació i la va impulsar durant més de15 anys amb la seva extraordinària tasca a favor de les persones sensellar.
L’actual president de la Fundació Bonanit, Josep Fèlix Ballesteros, ha reconegut el llegat de l’Antoni Coll a qui considera una persona extraordinària i un referent de compromís social. “la seva delicadesa i empatia amb les persones vulnerables contrasten amb la seva determinació i decisió per ajudar-les”. A la vegada ha valorat molt positivament la incorporació a Càritas indicant que “… després de 20 anys obrim una nova etapa amb l’experiència, la solidesa i l’acompanyament de Càritas, amb qui compartim plenament la missió envers les persones sense llar i en exclusió social”.
Per la seva banda, Salvador Grané, director de Càritas Diocesana de Tarragona i Vicepresident 1er de la Fundació, ha reconegut la gran tasca de la Fundació Bonanit i ha subratllat “l’oportunitat que representa per a ambdues entitats treballar plegades i coordinades en projectes d’acompanyament a les persones sense sostre que ja fem i que podrem millorar a Tarragona.”
La Fundació Bonanit mantindrà la seva personalitat jurídica pròpia, alhora que Càritas Diocesana de Tarragona assumirà el seguiment, el suport tècnic i la gestió social de l’entitat.
La incorporació a Càritas permetrà reforçar la coordinació, el treball en xarxa i l’eficiència en la gestió dels recursos, amb l’objectiu de continuar oferint una resposta digna, humana i transformadora a les persones que es troben en situació de sensellarisme i exclusió social.