Cridats a ser comunitat és el lema de la nova campanya Institucional de Càritas i que té com a objectiu principal sensibilitzar la societat sobre la necessitat de “fer comunitat” com a eix necessari per a la transformació social.

Aquesta campanya  tanca el trienni 2014-17 que portava com a lema comú: Estima i viu la justícia. Durant el  primer any, es plantejà la pregunta: Què fas amb el teu germà?  i  pretenia defensar  la persona i els seus drets fonamentals.  El segon any, amb l’exhortació Practica la justícia. Deixa la teva empremta, es va voler  activar el compromís individual i col·lectiu de les persones amb una convocatòria de deixar empremtes de justícia a través de les nostres pautes de vida. L’objectiu d’aquest deure era treballar en la construcció d’un món més solidari i sostenible amb les persones i el medi ambient.

Enguany, amb la campanya Cridats a ser comunitat, volem edificar espais fraternals i crear ambients solidaris per fer que els nostres passos i els nostres esforços ajudin els qui més ho necessitin sense cap tipus de pausa ni excusa.

Volem enfortir el nostre compromís i reforçar la nostra actitud. Volem despertar consciències  i avivar la valentia en aquests temps on afloren  les desil·lusions i la desesperança com a conseqüència de la pobresa i l’exclusió. Volem crear corrents d’amor i justícia entre germans i fer possible la  transformació de la societat.

A més a més de tot  d’això, que ja és molt,  volem reflexionar i aprofundir sobre aquest caminar junts per tal de complir el valor  i el  mandat d’acompanyar i ser acompanyats.

Per arribar a aconseguir aquest desig de fer comunitat” la campanya ens dóna pautes i solucions, prou conegudes, però que sovint  se’ns obliden pel camí  i que són: sumar esforços, treballar en equip i crear esperances; també ens obliga a ampliar la nostra mirada més enllà de les nostres fronteres i assumir el patiment de les persones – refugiats, immigrants, maltractats, esclaus de les màfies-  i alliberar-les, com si el dolor fos nostre.

Per tant, en coherència amb el missatge triannual d’Estimar i viure la justícia, estem tots cridats a viure en fraternitat per tal de conviure en perfecta justícia. Perquè tal com ens diu  el Papa Francesc:  “L’espiritualitat cristiana proposa un creixement amb sobrietat i una capacitat de gaudir amb poc. És un retorn a la simplicitat”.