CÀRITAS AMB UCRAÏNA

EMERGÈNCIA A UCRAÏNA

A les 02.55 del 24 de febrer, el president de Rússia va anunciar una operació militar a Ucraïna.

Rússia ha llançat míssils a les infraestructures i punts fronterers. Tancs i tropes han entrat a Ucraïna a punts de l’Est, Sud, i Nord del país. Els vehicles militars russos han creuat la frontera de Bielorússia en direcció a la regió de Chernihiv, i des de Rússia a la regió de Sumy, així com des de l’ocupada Crimea pel Sud.

S’ha cridat la població a la resistència. Les persones es refugien a la nit amb metro, soterranis…

Ucraïna està en estat de guerra.

SITUACIÓ DEL CONFLICTE

Segons el president de l’Organització Internacional per als Refugiats, “en anar a la guerra contra Ucraïna, Rússia està creant una crisi que posa en risc la vida de persones que es desplacen, i crea un patiment que sobrepassa res del que s’ha vist a Europa a dècades. Milions de persones estan en perill. Els governs del món han d’estar preparats per proveir d’ajuda i protecció la gent que fuig, així com els ferits de guerra”.

L’Organització Mundial de la Salut reitera la seva preocupació per la seguretat, la salut i el benestar dels civils afectats, i preveu una catàstrofe humanitària si l’escalada bèl·lica va a més.

La situació és molt canviant, i és difícil predir els passos següents.

LA RESPOSTA DE CÀRITAS

En aquest moment, tots els projectes estan tancats, tot esperant que la situació s’estabilitzi. Així mateix, donem suport als projectes de Càritas Ucraïna, a través de Cáritas Española i Caritas Internationalis, i de la resta de la zona per garantir la mobilitat segura i digna de les persones que veuen obligades a fugir de la guerra. Es fa especial atenció a les persones més vulnerables.

CÀRITAS UCRAÏNA

En la situació actual, les oficines de Càritas continuen atenent la població necessitada, tenint en compte els riscos actuals. Les 36 oficines al voltant del país i la Càritas nacional a Kíev i Lviv treballen en línia. Tots els programes estan en fase de reformulació. Depenent de la situació concreta de cada regió, també s’està evacuant el personal d’algunes oficines (sobretot a l’Est i Kíev).

Les oficines de Càritas que no estan sent atacades s’estan preparant per atendre els desplaçats interns.

CÀRITAS ROMANIA

Càritas Bucharest, Càritas Iași, Càritas Maramureș i Càritas Satu Mare han començat a avaluar la situació i establir equips de primera intervenció.

Càritas ha visitat els punts fronterers, i s’està en contacte amb les parròquies de la zona, que s’han implicat a fer seguiment de la situació ia mobilitzar els seus voluntaris.

CÀRITAS POLÒNIA

Com la resta de Càritas de la zona, Càritas Polònia està preparant l’acollida, l’allotjament i el transport segur per al massiu nombre de desplaçats que arriba al seu territori i que no para de créixer dia a dia.

CÀRITAS MOLDÀVIA

Càritas Moldàvia està oferint ajuda primerenca, i preparant-se per augmentar els serveis, a mesura que les famílies desplaçades ucraïneses creuen la frontera.

+info

NECESSITEM LA TEVA AJUDA URGENT, FES UN DONATIU