Continuem formant a les persones voluntàries a través del projecte «Ens formem»
Ahir les persones voluntàries del programa de Gent Gran van participar en la formació «Límits i bones pràctiques», en la qual es van treballar conceptes d’acompanyament a persones grans, resolució de conflictes, introducció a l’edatisme, confidencialitat i codi ètic, i el protocol d’actuació davant d’incidències, entre d’altres.
Actualment, a Càritas Diocesana de Tarragona portem a terme projecte diversos projectes vinculats a la gent gran, com poden ser «Ara al teu costat» (acompanyament presencial per part d’una persona voluntària), «Ara ens trobem» (acompanyament presencial a les residències), «Bon dia» (acompanyament telefònic) o els «Tallers d’envelliment actiu» (activitats per prevenir el deteriorament cognitiu, afavorir la concentració i reforçar l’autonomia personal).
Els diferents projectes funcionen gràcies a una xarxa de persones voluntàries, que reben una formació prèvia a través del projecte «Ens formem», per saber com fer l’acompanyament de manera propera i segura. Aquestes persones voluntàries són clau per detectar possibles situacions de vulnerabilitat o canvis en l’estat emocional de les persones grans.
Aquest projecte compta amb el suport del Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya.