Les persones grans són peces claus a la nostra comunitat.

En motiu del Dia Mundial en contra dels maltractaments a les persones grans, volem fer un reconeixement públic al paper clau de les persones grans a la nostra comunitat.
Cada persona gran és una peca important de la nostra història. Sense elles, no coneixeríem la nostra cultura, les nostres tradicions, els nostres recursos com a societat…son el testimoni viu dels nostres fonaments.
Cada persona gran es una peca clau en el nostre futur, sense elles no podem pensar com continuar construint la societat inclusiva que volem ser.
Cada persona gran es una peça essencial en el nostre present. El seu saber vital, capacitats per al compromís social, disponibilitat, els seus coneixements tècnics diversos, pràctics, les seves diferents habilitats personals…son imprescindibles per al mon en el que vivim segueixi funcionant.
Les persones grans ara son peces clau de la cohesió social, de la vivència de la pertinença a la comunitat i la apertura a la novetat. Son experts en permetre que la vida avanci, sense pedrer l’arrel. La nostra societat necessita de la saviesa, el bon fer i les variades experiències de vida de cada una de les persones grans.
A Espanya, 1 de cada 5 persones tenen més de 65 anys i cadascuna d’elles es especial, necessària i peça imprescindible del nostre passat, present i futur.
Avui aquest puzle vol fer un reconeixement i agraïment a cada una a cada una de les aportacions de les persones grans de la societat. Què els agraeixes tu? Perquè són peces claus de la comunitat?