ELS NOSTRES PROJECTES

L’acollida se centra a acompanyar processos de millora personal i familiar. És un espai d’acollida i d’escolta de les necessitats de la persona, bé siguin materials, formatives, emocionals, relacionals, etc. Adreçat a totes elles, sense fer cap distinció per la seva procedència, cultura, religió o valors.

Treballem per retornar a les persones la capacitat de ser les protagonistes de la seva pròpia vida.

Ho fem des dels serveis d’acollida i acompanyament individual, i els d’acollida i espais relacionals en els 10 arxiprestats de la Diòcesi.

Volem:

• Acompanyar les persones a recuperar la seva dignitat, a desenvolupar les seves capacitats, els seus projectes de vida, tenint en compte que cada persona és única i protagonista de la seva història i del seu procés vital.
  • Oferir un espai de confiança en què la persona pugui sentir-se valorada, escoltada, respectada.

Persones beneficiades

Punts de servei

Projectes

Gent Gran

ACOLLIDA PARROQUIAL

L’acollida és el primer punt d’accés de qualsevol persona que s’adreça a Càritas per cercar ajut.

És un primer àmbit per tal de valorar amb la persona quina és la seva situació. Càritas acull, escolta, orienta i acompanya les persones que s’adrecen a l’entitat amb una demanda d’ajuda, sense fer cap distinció a nivell de creences ni de cultura.

El projecte es desenvolupa des dels equips d’acollida de les Càritas Parroquials i dona resposta, també, a les necessitats bàsiques o mancances puntuals de famílies o persones proporcionant, si és el cas, ajudes puntuals immediates per cobrir les necessitats urgents.

L’atenció, en aquest programa, va més enllà de l’assistència immediata, doncs cerca la promoció de la persona a partir de la seva participació activa i dels seus recursos, reconeixent les seves capacitats i les seves potencialitats.

ACOLLIDA PARROQUIAL

Gent Gran