COM AJUDEM
A través dels punts d’atenció, Càritas acull, escolta, orienta i acompanya les persones que es dirigeixen a la nostra institució amb una demanda d’ajuda.
L’atenció de Càritas va més enllà de l’assistència immediata, ja que cerca la promoció de la persona a partir de la seva participació activa, del reconeixement dels seus recursos i de les seves potencialitats.
Projectes
ACOLLIDA PARROQUIAL
L’acollida és el primer punt d’accés de qualsevol persona que s’adreça a Càritas per cercar ajut.
És un primer àmbit per tal de valorar amb la persona quina és la seva situació. Càritas acull, escolta, orienta i acompanya les persones que s’adrecen a l’entitat amb una demanda d’ajuda, sense fer cap distinció a nivell de creences ni de cultura.
El projecte es desenvolupa des dels equips d’acollida de les Càritas Parroquials i dona resposta, també, a les necessitats bàsiques o mancances puntuals de famílies o persones proporcionant, si és el cas, ajudes puntuals immediates per cobrir les necessitats urgents.
L’atenció, en aquest programa, va més enllà de l’assistència immediata, doncs cerca la promoció de la persona a partir de la seva participació activa i dels seus recursos, reconeixent les seves capacitats i les seves potencialitats.
PUNT D’ORIENTACIÓ TELEMÀTICA
El Punt d’Orientació Telemàtica és un espai on facilitem a les persones, que no disposen d’eines o coneixements digitals, les eines necessàries per als tràmits i procediments amb l’Administració.
SERVEI DE DISTRIBUCIÓ D’ALIMENTS
Servei que ofereixen les diferents Càritas Parroquials amb l’objectiu de cobrir les necessitats bàsiques en matèria d’alimentació, amb un complement de productes per a la higiene personal i neteja de la llar. Les famílies o les persones tenen l’opció d’escollir els productes que s’ofereixen en el SDA, exposats en prestatgeries a l’estil d’una botiga de queviures.
Aquest projecte incideix en la dimensió promocional i educativa de les persones ateses a través de l’acompanyament dels voluntaris durant el circuit per escollir els diferents productes. Algunes Càritas Parroquials porten a terme tallers vinculats als SDA (cuina, gestió domèstica, salut i nutrició,..) per facilitar un espai de millora de les habilitats domèstiques de les persones ateses.
SERVEIS D’AJUDES ECONÒMIQUES
Les famílies o persones soles en situació de pobresa severa i amb un alt risc de vulnerabilitat, no disposen dels recursos materials necessaris per fer front a les despeses per a cobrir les seves necessitats bàsiques en relació al manteniment bàsic de la llar (rebuts de lloguers, subministraments, …), a la millora de la salut (medicaments, productes de suport tècnic -ulleres, odontologia, ortopèdia- ), a l’escolarització i formació (material escolar).
Als serveis d’acollida és on es detecten aquestes necessitats entre les diferents famílies ateses. Es valoren les ajudes econòmiques puntuals com a part d’un acompanyament integral per a que les persones puguin iniciar un procés de recuperació social i econòmica, tenint garantides unes condicions de vida dignes.
Les conseqüències econòmiques que han comportat les mesures de seguretat davant la crisi sanitària, ha afectat greument a moltes llars. Per aquest motiu, s’ha creat el fons extraordinari COVID-19.
FILIGRANA
El projecte Filigrana de reciclatge i reutilització de la roba, complements, estris de la llar i mobiliari infantil, està adreçat a les persones i les famílies amb pocs recursos econòmics que no poden cobrir aquestes necessitats bàsiques a través del mercat normalitzat.
Un dels objectius principals del projecte és garantir l’entrega social a persones/famílies que es troben en risc d’exclusió social.
La roba que recollim a través de les parròquies i robers Filigrana es porta al magatzem on es selecciona, condiciona (renta, planxa, repassa …), s’emmagatzema classificada per talles i temporada, fins que s’envia als robers Filigrana i a altres entitats socials amb les que col·laborem.
ATENCIÓ A LES PERSONES SENSE SOSTRE
Des de les Càritas parroquials s’atenen a les persones que estan de pas amb l’objectiu de cobrir les necessitats puntuals per continuar el seu camí. Se les acull i orienta. També es proporcionen ajudes puntuals d’aliments, productes d’higiene personal, dutxa, roba i calçat, medicaments, allotjament temporal.