com ajudem

A través dels punts d’atenció, Càritas acull, escolta, orienta i acompanya les persones que es dirigeixen a la nostra institució amb una demanda d’ajuda.

L’atenció de Càritas va més enllà de l’assistència immediata, ja que cerca la promoció de la persona a partir de la seva participació activa, del reconeixement dels seus recursos i de les seves potencialitats.

Projectes

ACOLLIDA PARROQUIAL

L’acollida és el primer punt d’accés de qualsevol persona que s’adreça a Càritas per cercar ajut.

És un primer àmbit per tal de valorar amb la persona quina és la seva situació. Càritas acull, escolta, orienta i acompanya les persones que s’adrecen a l’entitat amb una demanda d’ajuda, sense fer cap distinció a nivell de creences ni de cultura.

El projecte es desenvolupa des dels equips d’acollida de les Càritas Parroquials i dona resposta, també, a les necessitats bàsiques o mancances puntuals de famílies o persones proporcionant, si és el cas, ajudes puntuals immediates per cobrir les necessitats urgents.

L’atenció, en aquest programa, va més enllà de l’assistència immediata, doncs cerca la promoció de la persona a partir de la seva participació activa i dels seus recursos, reconeixent les seves capacitats i les seves potencialitats.

SERVEI DE DISTRIBUCIÓ D’ALIMENTS

Servei que ofereixen les diferents Càritas Parroquials amb l’objectiu de cobrir les necessitats bàsiques en matèria d’alimentació, amb un complement de productes per a la higiene personal i neteja de la llar. Les famílies o les persones tenen l’opció d’escollir els productes que s’ofereixen en el SDA, exposats en prestatgeries a l’estil d’una botiga de queviures.

Aquest projecte incideix en la dimensió promocional i educativa de les persones ateses a través de l’acompanyament dels voluntaris durant el circuit per escollir els diferents productes. Algunes  Càritas Parroquials porten a terme tallers vinculats als SDA (cuina, gestió domèstica, salut i nutrició,..) per facilitar un espai de millora de les habilitats domèstiques de les persones ateses.

MOBLES I ESTRIS

L’objectiu del projecte és cobrir les necessitats de mobiliari de les famílies amb recursos econòmics insuficients per poder-los adquirir en establiments normalitzats. Consisteix en oferir a un preu simbòlic i/o gratuït el mobiliari i complements de la llar.

FILIGRANA

El projecte Filigrana de reciclatge i reutilització de la roba, complements, estris de la llar i mobiliari infantil, està adreçat a les persones i les famílies amb pocs recursos econòmics que no poden cobrir aquestes necessitats bàsiques a través del mercat normalitzat.

Un dels objectius principals del projecte és garantir l’entrega social a persones/famílies que es troben en risc d’exclusió social.

La roba que recollim a través de les parròquies i robers Filigrana es porta al magatzem on es selecciona, condiciona (renta, planxa, repassa …), s’emmagatzema classificada per talles i temporada, fins que s’envia als robers Filigrana i a altres entitats socials amb les que col·laborem.

Des del magatzem també s’ofereix l’espai que possibilita la realització de l’assignatura obligatòria de Servei Comunitari per part d’alumnes de 4t d’ESO dels IES.

SERVEI DE MIGRACIÓ

El Servei de Migració ofereix atenció per a les persones immigrades. Les acull, informa i assessora en temàtiques específiques en la tramitació de la documentació necessària per a la seva integració social, laboral i cultural a la nostra societat.

El servei de migració, per mitja de dos projectes consolida la coordinació amb l’administració, entitats socials i altres institucions que també treballen amb aquests col·lectiu. Són els projectes: Per un Futur en comú, d’atenció integral per la població migrada, d’acompanyament i assessorament al col·lectiu migrant envers la tramitació de documentació i el T’escoltem, t’acollim , dirigit específicament al col·lectiu migrant de Tarragona.

FORMACIÓ LINGÜÍSTICA

Càritas acompanya les persones nouvingudes en l’aprenentatge i coneixement de la llegua i cultura autòctones, com a pas imprescindible per a la seva integració en la societat.

La formació consisteix en la realització de cursos i tallers de formació tant de català com de castellà.

Els cursos d’alfabetització en llengua catalana “Lletres per a tothom” per a persones no catalanoparlants estan reconegudes per als informes d’estrangeria de la Generalitat de Catalunya, així com les formacions en els mòduls B (coneixement sociolaborals) i C (coneixement de l’entorn) necessàries per a l’obtenció del permís de treball.

FORMACIÓ LABORAL

Es tracta del procés formatiu laboral, una oportunitat per dedicar-se a allò que realment apassiona la persona o especialitzar-se en un àmbit laboral, per a obrir-se les portes del mercat de treball. Des de Càritas s’ofereix la possibilitat d’anar més enllà i realitzar una activitat formativa d’entre 2 i 4 mesos. Aquesta formació professional compta amb pràctiques externes en un entorn real de feina i, un cop finalitzat el curs, amb l’accés i la possibilitat de trobar feina en altres empreses.