- Dades generals del lloc de feina:
-
- Tècnic/a jurídic/a processos de regularització de persones migrants i tramitacions de l’ingrés mínim vital, renda garantida de ciutadania i ajuts socials diversos
- Càritas on està ubicat: Càritas Diocesana de Tarragona. Tarragona.
- Departament al que pertany: Càritas Diocesana de Tarragona.
-
- Categoria professional: Grup C. (Grau o Diplomat).
- Tipus de jornada: completa.
- Es demana flexibilitat horària segons de necessitats del servei.
- Amb cotxe propi i carnet de conduir.
- Coneixement i sintonia amb l’Església i la tasca social que desenvolupa.
-
2. Presentació de CV
La presentació de CV, que han d’incloure els correus-e i telèfons de contacte de tres persones de referència, es poden enviar a:
Càritas Diocesana de Tarragona caritas@caritasdtarragona.cat
O bé entregar presencialment a:
Secretaria de Càritas Diocesana de Tarragona
Carrer d’Armanyà, 16,
43004 Tarragona
Tel: 877 44 98 66
Fins el 15 de desembre de 2020
3. Funcions i responsabilitats del lloc de treball:
- Atenció individual o grupal a les persones usuàries de Càritas diocesana de Tarragona
- Assessorament especialitzat en qüestions d’estrangeria, i drets de ciutadania
- Redacció de continguts, informes i documents derivats de l’execució del projecte.
- Interlocució amb les institucions i organismes públics.
- Informació, orientació i derivació a recursos específics.
- Registre de dades a la base de dades interna.
- Coordinació amb l’equip dels programes complementaris, altres tècnics i amb les persones voluntàries de l’entitat.
- Participació en les reunions , de casos i del teixit social i associatiu del territori.
- Participació en les activitats, jornades, o altres vinculades als objectius de l’entitat.
- Redacció e projectes i sol·licituds de subvencions.
- Assessorament jurídic divers de Càritas diocesana de Tarragona
4. Requeriments de formació (Coneixements necessaris per al lloc de feina).
- Llicenciatura en Dret.
- Formació específica en Immigració i acció social (Cursos, Postgrau o Màster).
- Es valorarà formació en immigració, acollida i gestió de la diversitat.
5. Requeriments d’experiència laboral necessària mínima de 3 anys en
- Assessorament individualitzat en legislació d’estrangeria .
- Disseny de projectes, metodologies, eines i material pedagògic.
- Prospecció de recursos i serveis del territori
- Treball per objectius.
- Relació amb administracions.
- Experiència en treball en equip i en xarxa.
- Es valorarà experiència en gènere, immigració i/o interculturalitat.
- Experiència en la redacció de projectes i en la gestió de subvencions.
- Es valorarà experiència prèvia a alguna Càritas Parroquial, Interparroquial, Arxiprestal o projecte social.
6. Competències necessàries per l’acompliment de la seva feina.
- Castellà i català oral i escrit.
- Es valoraran altres idiomes (àrab, anglès, francès,…)
- Domini de la llei d’estrangeria i tràmits bàsics d’acollida.
- Persona amb autonomia i capacitat resolutiva.
- Conèixer la xarxa de recursos i entitats socials del territori.
- Domini informàtic (word, excell, bases de dades, etc.)
- Coneixements de gènere.
- Coneixement de grups en exclusió social.
- Disponibilitat de desplaçar-se.
- Capacitat de portar a terme treball amb persones en risc d’exclusió (plans d’actuació, acompanyament, avaluació,…)
- Compromís. Constància. Discreció i respecte a la persona a la seva dignitat i pluralitat.
- Capacitat de contribuir a la formació de voluntaris i participants.
- Competències transversals:
- Flexibilitat, adaptabilitat i polivalència.
- Dinamització de grups.
- Organització del temps i de la pròpia feina.
- Treball en equip.
- Negociació i comunicació.
- Responsabilitat i disposició per l’aprenentatge.
Es valorarà la vinculació a l’Església, a Càritas o a d’altres entitats i moviments de la mateixa Església, així com d’altres referències.