La missió de Càritas Diocesana de Tarragona és l’acompanyament en drets a les persones en situació de pobresa i exclusió social
Treballar a Càritas significa entrar a formar part d’un equip de professionals i persones voluntàries compromeses en la transformació social aportant coneixement i experiència en l’àmbit social, jurídic, psicològic, relacional i espiritual.
Cerquem un/a professional amb:
- Amb experiència en la gestió de persones en exclusió social.
- Amb experiència i coneixements en l’àmbit jurídic.
- Que s’identifiqui amb els valors, missió i visió de l’entitat.
- Capacitat de treball en equip.
- Pro-activitat, iniciativa, autonomia.
- Responsabilitat i compromís.
- Flexibilitat i capacitat d’adaptació.
- Capacitat de resolució de problemes.
- Habilitats comunicatives i de redacció escrita de projectes i d’informes.
- Disposició a l’aprenentatge.
- Creativitat i dinamisme.
- Capacitat d’anàlisi i síntesi.
- Organització i planificació.
Quines són les funcions i tasques del lloc de treball?
- Atenció i assessorament jurídic-social impulsant la defensa dels drets humans i la igualtat davant la llei de persones vulnerables evitant qualsevol tipus de discriminació, proporcionant eines legals per garantir accés a drets vulnerats.
- Acompanyar, coordinar, ordenar i treballar amb l’equip del voluntariat jurista en l’assessorament, gestions i casuística en temes jurídics (desnonaments, multes, penals, revocació de prestacions, separacions, drets socials, etc).
- Detectar i prevenir situacions de vulneració de drets humans mitjançant eines legals i estratègies diverses.
- Facilitar l’accés a la justícia i o altres recursos de manera equitativa i efectiva.
- Coordinació i derivació a recursos especialitzats
- Facilitar i impartir formacions/tallers perquè les persones afectades coneguin els seus drets.
- Fer i donar suport a la redacció d’instàncies, reclamacions, queixes i mediació.
- Recollir i valorar inicialment la casuística que ens deriven.
- Sensibilitzar i difondre el projecte al territori. Fer de pont entre les Càritas parroquials i arxiprestats, així com altres entitats del territori, vetllant per la dinamització territorial del projecte.
- Coordinació amb l’equip tècnic de CDT.
- Participar en jornades, reunions, cursos, tallers i d’altres activitats vinculades als objectius del projecte de l’assessorament jurídic.
- Realitzar l’execució de subvencions i memòries anuals.
- Dur a terme la mediació i resolució de conflictes amb els equips que acompanya
Quins és el perfil específic?
- Titulació Grau en Dret, Jurista, Relacions Laborals o Graduat Social amb coneixements del dret civil.
- Català i Castellà parlat i escrit nivell C1.
- Experiència en treballs similars en altres Càritas, entitats socials o administracions públiques d’àmbit social.
- Carnet de conduir i vehicle propi.
- Bon domini de competències digitals: coneixements programari Office (Word, Excel, Power-Point, Drive) Canva, SharePoint o similars.
Es valorarà positivament:
- Formació complementària social (màsters, postgraus, cursos, …)
- Formació específica en projectes d’àmbit comunitari i d’intervenció social.
- Coneixement d’altres idiomes.
- Treball o col·laboració amb entitats sense ànim de lucre.
- Treball en la coordinació i gestió de persones voluntàries.
- Coneixement de l’església catòlica i la seva doctrina social.
Oferim:
- Contractació laboral indefinida per part de Càritas Diocesana de Tarragona, previ període de prova.
- Categoria: Tècnic/a social amb dependència a l’Àrea d’Acció Social
- Marc salarial: Conveni col·lectiu de Catalunya d’acció social 2018 amb les taules salarials actualitzades: 25.541,60 euros anuals bruts
- Jornada de treball: 38,5 hores setmanals amb flexibilitat horària segons necessitats del servei.
- Lloc de treball: ciutat de Tarragona amb sortides professionals dins l’àmbit de l’arxidiòcesi de Tarragona.
- Data incorporació: novembre 2025
Interessades:
Enviar el CV a: gegonzalez@caritasdtarragona.cat Data límit el 25/10/2025