07/04/2016

Presentació llibre CàritasCàritas Diocesana de Tarragona va presentar el passat dia 7 a les set de la tarda al Centre Tarraconense el Seminari (C/ Sant Pau, 4) de Tarragona el llibre ‘Càritas Diocesana de Tarragona. 50 anys al teu costat’. Un llibre que recull la història de Càritas de Tarragona des de 1965 al 2015. L’acte de presentació, que va estar presidit per l’Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol,  va anar a càrrec dels professors de la Universitat Rovira i Virgili Victòria Forns i Àngel Belzunegui. També va assistir  com a representant de l’Ajuntament de Tarragona, la Tinent d’Alcalde de l’Àrea de Serveis a la persona, Anna Santos.
Francesc Roig, el director de Càritas diocesana,  va començar dient que  el llibre és una crònica col·lectiva del mig segle de vida de l’entitat i dels seus projectes de futur. També va fer referència a la publicació del informe Foessa: “La transmissió intergeneracional de la pobresa” que Càritas espanyola presentava aquell mateix dia.
El director va tornar a insistir en la necessitat de treballar pel relleu generacional.

Els presentadors
El director de la Càtedra d’Inclusió Social de la URV, Angel Belzunegui, va remarcar tres punts destacables de la publicació: el descobriment de molts esdeveniments i persones que ell desconeixia, el donar veu als protagonistes, i la sinceritat dels escrits dels que han estat directors i delegats diocesans al llarg d’aquests cinquanta anys. Segons Belzunegui “el llibre s’ajusta a la realitat i és una història d’èxit”.
Per la seva part, Victòria Forns, qui va ser responsable d’Acció Social de Càritas Diocesana durant el període 2000-2010, va posar de relleu la capacitat d’adaptació de Càritas davant els canvis socials; la seva estructura horitzontal i el seu treball en xarxa.
Tant Belzunegui com Forns van destacar  la predisposició dels voluntaris de Càritas per arribar, d’una manera ràpida, pròxima i pionera als problemes de la societat. “Han estat capdavanters en projectes de drogoaddicció, persones grans, transeünts…”
El Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va cloure l’acte agraint a tots els qui col·laboren actualment amb Càritas Diocesana, Càritas interparroquials i de manera especial amb les Càritas parroquials.