Campanya Doble X – Duplica la teva solidaritat marcant les dues caselles de l’assignació tributària

Davant la campanya anual de la Renda, Càritas ha iniciat de nou una campanya informativa sota el lema «Algunes persones no donen res. Unes altres només la meitat. MILLOR 2». L’objectiu és conscienciar de la importància de marcar les dues creuetes a la declaració, tant l’assignació a favor de l’Església catòlica com l’assignació a favor d’altres finalitats d’interès social. Es tracta d’un senzill gest amb el qual, sense cap cost afegit, cada ciutadà pot duplicar la seva solidaritat amb les persones més vulnerables.

Càritas es beneficia de l’import aportat pels declarants a través de les dues opcions que ofereix l’Assignació Tributària. Com a entitat del tercer sector d’acció social, són molts els projectes socials de Càritas per a persones en dificultat social que reben fons a través de la casella de “fins socials”. Durant el 2016, la partida manejada per Càritas a tot l’Estat espanyol, procedent del repartiment de l’IRPF, va ascendir a 26,7 milions d’euros, que es van destinar a 576 programes socials repartits per tot el país i del qual es van beneficiar centenars de milers de persones en situació de precarietat.

Alhora, com a Confederació oficial de les entitats d’acció caritativa i social de l’Església catòlica a Espanya, Càritas rep també suport financer tant de la Conferència Episcopal Espanyola i part del seu sosteniment procedeix, precisament, de les aportacions de l’IRPF procedents de la casella destinada a l’Església catòlica.

Gràcies a aquesta íntima col·laboració, Càritas sosté bona part de la seva densa xarxa de centres i serveis que funcionen a través de les parròquies i diòcesis de tot Espanya, on l’any passat va poder acompanyar i acollir 1.786.071 persones.

Aquest suport de tota l’Església també és vital per impulsar les accions de lluita contra la pobresa que Càritas Espanyola desenvolupa en tercers països. Aquestes accions, també van beneficiar 1.722.248 persones participants en projectes de cooperació internacional a Àfrica, Àsia i Amèrica Llatina.

7 preguntes bàsiques sobre l’assignació tributària a través de l’1,4% de l’IRPF

1. De debò puc marcar les dues caselles a la vegada? . Es poden marcar les dues caselles conjuntament.
  2. I és cert que marcant les dues caselles es duplica l’ajuda? . Cada casella marcada genera el 0,7%. Si marques les dues es destina l’1,4%.
  3. I a mi em costa una mica? No et costa res. Tu decideixes el destí de l’1,4% dels teus impostos.
  4. I si no marco cap casella? Hisenda destinarà l’import corresponent a altres partides dels pressupostos generals de l’Estat.
  5. Per què és bo marcar la casella Església Catòlica? Perquè així pots destinar un percentatge dels teus impostos a col·laborar amb les necessitats de l’Església.
  6. Per què he de marcar també la casella Fins Socials? Perquè d’aquesta manera, un percentatge dels teus impostos es destinen a projectes socials a Espanya i en països desfavorits.
  7. Percep Càritas recursos de les caselles d’Església Catòlica i de Fins Socials? . Càritas és part essencial de l’Església Catòlica i, a més, com a organització social rep fons de la casella de Fins Socials.