Operacions Covid19

Aquest és el resum de les operacions que hem fet des dels diferents projectes durant l’estat d’alarma.

REGISTRE D’OPERACIONS COVID19

Completem un mes de confinament degut a la crisi del Covid19, però Càritas Diocesana de Tarragona no ha parat ni un sol dia, i t’ho volem explicar.

Des del primer moment en que es va declarar el decret d’estat d’alarma vam iniciar un treball a contra rellotge per a seguir estant al costat de les persones més vulnerables en aquesta nova situació. La ràpida reacció ens ha permès adaptar la major part dels nostres projectes.

• VOLUNTARIAT:

El primer ha estat valorar quines persones voluntàries són de risc i quines poden seguir amb la seva activitat de voluntariat. De les 1392 persones voluntàries actualment 550 segueixen en actiu. Quines tasques estan fent? T’ho expliquem:

• ATENCIÓ A LES FAMÍLIES:

Hem atès 275 famílies que han expressat estar en una situació d’emergència. Les demandes han estat en la seva majoria sobre habitatge, aliments i medicaments.

• NECESSITATS BÀSIQUES:

Romanen oberts 62 punts d’entrega d’aliments en els que s’atenen un total de 3578 famílies. Com que és un dels projectes en els que es té més contacte entre persones, hem extremat les mesures de seguretat adaptant el repartiment d’aliments. En la majoria del punts d’atenció el repartiment d’aliments s’està fent en format lots i en altres punts s’estan repartint targetes moneder per a comprar els aliments en botigues del municipi.

Per altra banda, s’han donat 261 àpats diaris als menjadors socials de Tarragona i Reus. En aquests serveis també s’extremen les mesures de seguretat com mascaretes, higiene constant de les mans, etc. per tal d’evitar al màxim la propagació del virus.

• ACOMPANYAMENT A GENT GRAN:

En aquesta pandèmia hem pogut observar que les persones grans són un col·lectiu de risc, per tant, per la seva seguretat hem cancel·lat les visites a domicili. Però no els hem deixat sols, les persones voluntàries segueixen en contacte amb el seu avi o àvia a través del telèfon amb trucades o videotrucades. En total, seguim acompanyant 173 persones grans.

• SERVEI LABORAL:

Un dels pilars del benestar de les famílies són els ingressos que perceben a través de la seva activitat laboral. Moltes de les famílies que estem atenent han perdut la feina i possiblement tardaran un temps a poder-hi tornar. Per això l’equip de laboral ha seguit treballant aconseguint 302 intermediacions laborals, 14 nous contactes amb empreses i 13 insercions laborals.

• SERVEI DE MIGRACIÓ:

Des del Servei de Migració s’han atès 97 persones per assessorar-les en temes de documentació, accés a la sanitat pública, targetes sanitàries, etc.