Sense Llar i Habitatge

Serveis orientats a persones amb dificultats personals i socials, sense xarxa de relació, amb problemes econòmics, sense un habitatge estable.

El dret a l’habitatge és dels més vulnerats al nostre país. Conscients d’aquesta realitat, des de Càritas treballem per oferir, d’una banda, suport a les persones perquè no perdin l’habitatge i el puguin mantenir i, de l’altra, enfortir i restablir els vincles i la xarxa social, laboral, familiar i comunitària de les persones en situació de sense llar. Amb aquest programa, pretenem que les persones que han caigut en una situació d’exclusió social per manca d’habitatge participin en processos de promoció i inserció social que els permetin, de nou, prendre les regnes de la seva vida, accedir a una llar i ser els protagonistes d’una millora en la seva qualitat de vida. Alhora, es pretén incidir en la transformació de les estructures generadores de l’exclusió residencial des del treball en xarxa, la sensibilització i la denúncia.

Persones ateses

Punts de servei

Projectes

ATENCIÓ A LES PERSONES SENSE SOSTRE

Des de les Càritas parroquials s’atenen a les persones que estan  de pas amb l’objectiu de cobrir les necessitats puntuals per continuar el seu camí. Se les acull i orienta. També es proporcionen ajudes puntuals d’aliments, productes d’higiene personal, dutxa, roba i calçat, medicaments, allotjament temporal.

MENJADOR SOCIAL

Els menjadors socials són espais d’acollida i d’atenció a persones que pateixen solitud, necessiten afecte i tenen una manca d’alimentació, l’objectiu, per tant, és cobrir les necessitats d’alimentació i de socialització. Els àpats que s’hi serveixen garanteixen una alimentació sana i equilibrada.

Càritas col·labora amb els menjadors socials de Reus i Valls.

ESMORZAR I CALIU

Càritas Interparroquial de Tarragona compta amb el projecte Esmorzar i Caliu, que cada dia fa el servei de distribució d’una mitjana de vuitanta esmorzars a les persones sense llar, o que viuen en situació de risc d’exclusió social, el servei s’ha adaptat a les mesures de seguretat e higiene establertes i la distribució actualment és realitza en format per emportar. A més, proporciona també un servei de dutxes i altres serveis d’higiene personal a totes aquelles  persones que ho necessiten. Aquest projecte és efectiu gràcies al voluntariat i també gràcies a les donacions.

BETÀNIA

Càritas Interparroquial de Tarragona compta amb el Centre de dia Betània, el qual s’ofereix com un recurs socialitzador i de suport diürn per a l’acompanyament a les persones sense llar en el seu procés d’incorporació social i laboral. Facilita un espai de pertinença on les persones poden relacionar-se amb unes altres i gaudir d’aquest contacte, adquirir i/o recuperar habilitats socials i convivencials, hàbits per al desenvolupament d’una vida autònoma, establiment de rutines, etc.

PISOS COMPARTITS

Aquest projecte consisteix en oferir un recurs d’habitatge compartit com a base per a iniciar un procés socioeducatiu que faciliti l’emancipació. Es desenvolupen diferents projectes específics: Pisos Compartits per a persones soles amb dificultat per accedir a un habitatge normalitzat amb copagament del lloguer en funció dels propis recursos econòmics i amb un acompanyament social i Habitatge Segona Llar, recurs residencial i acompanyament socioeducatiu a joves immigrants sense referents familiars ex tutelats.

PISOS PER A FAMÍLIES

Aquest projecte ofereix un recurs d’habitatge amb un lloguer accessible econòmicament per aquelles famílies que tenen dificultat d’assumir el cost d’una renda normalitzada i facilitar la promoció i l’autonomia de la unitat familiar i el desenvolupament personal, social, formatiu i/o laboral dels diferents membres que la composen, a través d’un acompanyament especialitzat i el treball en xarxa. L’acompanyament, a través de persones voluntàries, consisteix en treballar els temes d’organització, d’economia, de la relació família – escola, l’evolució dels fills en l’aspecte acadèmic, els aspectes sociolaboral i el de salut, entre altres.

Testimonis

"Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit mus, a egestas mollis nulla venenatis quis"