Migració i Assessoria jurídica

Vivim un moment històric en què mai s’havien donat tants desplaçaments de persones i de pobles, i des de Càritas estem atenent de manera transversal aquesta realitat doncs les lleis d’estrangeria provoquen la vulneració de molts drets humans i socials.

Donem suport a les persones immigrades que viuen entre nosaltres i els facilitem l’acollida a la nostra societat, mitjançant tots els recursos dels quals disposa l’entitat, sense diferenciar per raons d’ètnia, religió, nacionalitat o situació administrativa.

Des d’aquest programa, es porta a terme l’assessorament jurídic d’estrangeria; l’acompanyament al retorn voluntari per aquelles persones que han decidit tornar al seu país d’origen; i la denúncia, incidència i sensibilització envers el fet migratori.

Tot plegat sense perdre la dimensió del treball en xarxa, per reconèixer els canvis que s’estan produint en el si de les nostres societats i treballar amb altres per aconseguir que la nostra societat sigui inclusiva i integradora.

Persones ateses

Persones beneficiades

Projectes

Gent Gran

SERVEI DE MIGRACIÓ

El Servei de Migració ofereix atenció per a les persones immigrades. Les acull, informa i assessora en temàtiques específiques en la tramitació de la documentació necessària per a la seva integració social, laboral i cultural a la nostra societat.

El servei de migració, per mitja de dos projectes consolida la coordinació amb l’administració, entitats socials i altres institucions que també treballen amb aquests col·lectiu. Són els projectes: Per un Futur en comú, d’atenció integral per la població migrada, d’acompanyament i assessorament al col·lectiu migrant envers la tramitació de documentació i el T’escoltem, t’acollim , dirigit específicament al col·lectiu migrant de Tarragona.

ASSESSORAMENT EXTRAJUDICIAL

Càritas Diocesana de Tarragona té un conveni amb els col·legis d’advocats de Tarragona i Reus, mitjançant el qual diferents lletrats voluntaris presten un servei que assessora extrajudicialment a als participants de Càritas que ho necessiten.

Els lletrats col·laboren de manera voluntària, gratuïtat, anònima i presten el servei en les mateixes dependències de Càritas. Les persones ateses han estat derivades, a través d’un informe del/la treballador/a social.

També, s’ha estès i ampliat l’àmbit de col·laboració del conveni subscrit  als col·lectiu de dones que ho necessitin de la Llar Natalis.

Gent Gran

TREBALL EN BENEFICI DE LA COMUNITAT

Càritas col·labora amb el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya oferint places per realitzar tasques a persones que han de portar a terme mesures penals alternatives, amb la finalitat que reparin simbòlicament el dany ocasionat a la comunitat, que es responsabilitzin de les seves accions i les puguin confrontar amb la resposta penal, facin una acció positiva per a la comunitat, revaloritzin la seva autoimatge i descobreixin el sentit i la utilitat dels serveis que tenen una dimensió social per a la comunitat.

Testimonis

"Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit mus, a egestas mollis nulla venenatis quis"